Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 08, 2006

Κεφάλαιο 1ο « Οι αυτοματισμοί στο παλιό αμάξι. Μύθος ή πραγματικότητα;»



Σε αυτό το κεφάλαιο ερχόμαστε να διαψεύσουμε τις κακές γλώσσες που υποστηρίζουν ότι τα παλιά αυτοκίνητα δεν έχουν αυτοματισμούς! Αρχικά όμως θα πρέπει να ορίσουμε τι εννοούμε όταν λέμε «αυτοματισμούς» (κίνηση ένωσης χεριών και δακτύλων και σοβαρό ύφος!). Με τον όρο αυτοματισμοί δεν αναφερόμαστε σε air condition, ηλεκτρονικό εγκέφαλο, αυτόματο κλείδωμα, αερόσακους κλπ. Οι αυτοματισμοί στο παλιό αυτοκίνητο διαφέρουν και χωρίζονται σε κατηγορίες :

1. Αυτοματισμοί από την κατασκευάστρια εταιρεία.
2. Αυτοματισμοί που ρυθμίζει ο ιδιοκτήτης που και πότε θα λειτουργήσουν (κατά συνέπεια πατεντάρει το αμάξι)
3. Αυτοματισμοί κατά βούληση του αυτοκινήτου καθώς έχει χαρακτήρα και προσωπικότητα!

Στην πρώτη κατηγορία η ποικιλία δεν είναι μεγάλη. Στην περίπτωση του mini περιορίζονται κατά 99,9% στον μοχλό του φλάς. Με κίνηση πάνω – κάτω του αριστερού χεριού ανάβουν τα φλάς, πίσω – μπρος η μεγάλη σκάλα και το σινιάλο, πατητό μέσα η κόρνα αν είσαι τυχερός! (Γκοοοοογκ σαν από παλιά ελληνική ταινία όσο μπόι του λείπει τόσο φωνάζει όταν θέλει). Το υπόλοιπο 0,01% βρίσκεται μπροστά από τις ταχύτητες (στο κολωνάκι του καλοριφέρ) όπου υπάρχει ένας διακόπτης on – off για τα φώτα, ένας για τους υαλοκαθαριστήρες (μία ταχύτητα για όλες τις περιπτώσεις!!), το τσοκ (όπου τσοκ = θαυματουργός μοχλός όταν δεν παίρνει εύκολα μπροστά) και άλλα δύο κουμπάκια που ποτέ δεν λειτούργησαν και ακόμα αναρωτιόμαστε τι κάνουν (πάντως δεν εκτοξεύουν το κάθισμα αλα αστυνόμος Σαινης )! Ακριβώς από κάτω βρίσκεται το καλοριφέρ (κυριολεκτικά μιλώντας) με ένα συρόμενο μοχλό με τρεις θέσεις on – car – off . όπου η θέση car από την θέση off δεν διαφέρουν και πολύ! Αυτά! (ναι το τασάκι πρέπει να βάλεις δύναμη για να το ανοίξεις και είναι στην μέση του σασί μπροστά από το παρμπρίζ… όχι τώρα που στρίβω γμτ!!!)

Στην δεύτερη κατηγορία είναι οι αυτοματισμοί που αναγκάζεται ο οδηγός να εφεύρει για να καταφέρει να επιβιώσει σε ώρα ανάγκης. Για παράδειγμα όταν ξέρουμε ότι θα βρέξει και μάλιστα δυνατά κόβουμε μία πατάτα στην μέση και τρίβουμε με αυτή το παρπμπριζ του αυτοκινήτου (από την έξω πλευρά πάντα) ώστε να πιάσει γλίτσα. Σε περίπτωση βροχής δεν χρειάζεται να βάλουμε καθόλου τους υαλοκαθαριστήρες να δουλέψουν (γιατί τρώνε και την μπαταρία) και τα νερά γλιστράνε ποταμάκι με αποτέλεσμα να έχουμε ένα ποσοστό ορατότητας 50% (πααααρα πολύ καλό ποσοστό). Τώρα αν το τζάμι θολώνει ανοίγουμε το παράθυρο και οδηγούμε με το κεφάλι έξω (καταπληκτικό αποτέλεσμα wet look) και κάνουμε και γνωριμίες στα φανάρια! Σε περίπτωση πάλι που πιάνει ψιλοβρόχι και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τους υαλοκαθαριστήρες ανοιγοκλείνουμε τον διακόπτη και ποτέ δεν τον αφήνουμε στο on συνεχόμενα (τρώει την μπαταρία λέμε…) γιατί μερικές φορές κολλάει.
Ένα ακόμα παράδειγμα είναι το καλοριφέρ. Το καλοριφέρ μπορεί να έχει διακόπτη on – off αλλά ακόμα και στο off λόγω έλλειψης μόνωσης της καμπίνας των επιβατών (εξοικονόμηση χώρου) φέρνει ζέστη και το καλοκαίρι από τους αεραγωγούς. Αυτό για τους πιο προχωρημένους συμβαίνει λόγω υπερθέρμανσης της μηχανής. Εδώ ο χρήστης έχει δύο επιλογές. Ή να βράζει στο ζουμί του (κυριολεκτικά) αλλά να ξέρει πότε θα σταματήσει στην άκρη για να μην κάψει φλάντζες ή να βγάλει τον θερμοστάτη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ώστε να μπορέσει να γυρίσει την βαλβίδα που κλείνει τους αεραγωγούς (ή κάτι τέτοιο… ο πατέρας τα κάνει αυτά τα περίεργα). Στην δεύτερη περίπτωση ο οδηγός θα πρέπει να ξέρει ότι τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού δεν πρέπει να κυκλοφορεί γιατί δεν έχει κανέναν να τον προειδοποιήσει σε περίπτωση ανάγκης καθώς ο θερμοστάτης κάνει διακοπές στο δεύτερο συρτάρι της αποθήκης (ταμπελίτσα «ανταλλακτικά Mini») ή να γνωρίζει πολύ καλά το αμάξι του και το πότε αυτό έχει κάψες! Το τρίτο παράδειγμα είναι η βενζίνη. Καθώς ο δείκτης της βενζίνης είναι κατά το ήμισι χαλασμένος ο οδηγός πρέπει να ξέρει ότι όταν φτάνει στην μέση δεν έχει μισό ντεπόζιτο ακόμα αλλά 10 μέτρα και αν βρεις βενζινάδικο βρήκες! Το full είναι πάντα full (σταθερή αξία) αλλά για να φτάσει ο δείκτης εκεί θα πρέπει να βάλεις 10 ευρώ το πολύ. Αυτό γιατί αν βάλεις παραπάνω η καμπίνα μυρίζει βενζίνη, κανείς δεν καπνίζει μέσα στο αμάξι και δεν μπορείς να παρκάρεις σε ανηφόρες γιατί θα ξεχυλήσει η βενζίνη από την τάπα και όλοι ξέρουμε που έχουν φτάσει οι τιμές!! Επίσης σε περίπτωση που θέλεις να ανεβάσεις την κεραία του ραδιόφωνου (κασετόφωνο; Cd player; Ας γελάσω! Βουτυρόπαιδα θέλετε και mp3!!! Ουουουουουου!) θα πρέπει να σβήσεις την μηχανή (τα φανάρια προτείνονται) να πάρεις το κλειδάκι να το βάλεις στο κεφάλι της κεραίας, να την τραβήξεις έξω από την φωλιά της, να πάρεις το κλειδί να μπεις στο αμάξι να βάλεις μπροστά και να ανοίξεις το ραδιόφωνο. Αν δεν ακολουθήσεις αυτή την σειρά κάτι δεν θα πάει καλά!

Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι αυτοματισμοί που σε κάνουν να είσαι βέβαιος ότι αυτό το αμάξι έχει ψυχή. Εδώ λοιπόν έχουμε τα εξής. Το αμάξι συνομωτεί πάντα με έναν περίεργο και αντιπαθητικό τύπο, τον Μέρφυ. Όταν βιάζεσαι θα μείνει. Όταν θέλεις να κάνεις φιγούρα θα μείνει. Όταν είναι μέσα κάποιος που συνεχώς σε ψέλνει να αλλάξεις αμάξι γιατί είναι σαράβαλο, ακόμα και αν έχει να σου μείνει 1 χρόνο τότε θα είναι η κατάλληλη στιγμή, μόνο και μόνο για να σε διαψεύσει ( ή για να αναγκάσει αυτόν που δεν το αγαπάει να σπρώξει… αμ τι νόμιζες;). Όταν η κόρνα δεν λειτουργεί και πέσεις σε λακκούβα θα κορνάρει και θα στείλει την καρδιά σου στην Κούλουρη, ίσως γιατί πονάει (μεταξύ μας κάνουν στιγμιαία επαφή τα καλωδιάκια που κόπηκαν). Όταν ξεχάσεις τους υαλοκαθαριστήρες στο on και κάποια στιγμή τα παίξουν (γιατί θα τα παίξουν σου είπα ότι τρώνε την μπαταρία…) και κατεβάσεις δευτέρα ίσως και να ξανά ξεκινήσουν αλλιώς θα πάρουν μπροστά σε ανύποπτο χρόνο. Συμβουλή : καλύτερα να κατέβεις στο φανάρι και να τους επαναφέρεις στην αρχική τους θέση και να κλείσεις τον διακόπτη γιατί έχεις διαρροές χωρίς λόγο). Επίσης τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν εύκολα (του συνοδηγού καθόλου, βγάλαμε και το χερούλι γιατί ακόμα και αν κατέβαινε ήταν δύσκολο να το επαναφέρουμε. Τώρα περιμένω τον πατέρα να το φτιάξει. Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού), αλλά μπορεί να αρχίσουν να παίρνουν την κάτω βόλτα από μόνα τους όταν τρέχεις ή πέφτεις σε λακκούβες! Επίσης το αμάξι διψάει συχνά οπότε το ψυγείο αυτόματα αδειάζει και χρήζει συχνής παρακολούθησης! Όσο για τις ταχύτητες αν το αυτοκίνητο αρνήτε να τις πάρει, για άλλη μία φορά ανοίγουμε το καπό και τις βάζουμε από μπροστά. Μην με ρωτάτε πως γιατί είναι δύσκολο να εξηγήσω… ο πατέρας βλέπετε και πάλι…!

Σε γενικές γραμμές πάντως αν ο χρήστης γνωρίζει με τι έχει να κάνει και πώς να το αντιμετωπίζει τα πάντα μοιάζουν απλώς μικρά προβληματάκια (άλλοι τους λέμε αυτοματισμούς)! Βόλτα κανείς;

11 Comments:

Blogger Allitnil είπε και λάλησε...

Μπράβο Trilian, ώρες ώρες σε θαυμάζω!
Και τον πατέρα σου! Τι να πω υποκλίνομαι στην Βασίλισσα του mini την Βασίλισσα των αυτοματισμών και της οδήγησης με πατέντα....

6:32 μ.μ.  
Blogger unpaiktable είπε και λάλησε...

Και που νόμιζα οτι εκείνη η εμπειρία με ένα Lada ήταν η χειρότερη όλων.. Trilian κορίτσι μου, γιατί δε το κάνετε μπιμπελό; Το όλο σκηνικό με τους αυτοματισμούς μου θύμισε Θανάση Βέγγο, να έχει πάρει το αμάξι τον κατήφορο, να μη σταματάει και εκείνος να φωνάζει από μέσα "Ααααααα! [fade out]" :P Μπράβο κι από μένα, και κουράγιο! Περιμένω να μας περιγράψεις σκηνικά στα οποία μιλάς/απευθύνεσαι στο Mini και τα εξαρτήματά του.

ΥΓ. Στο post έπρεπε να παίζει "Ιππότης της Ασφάλτου" από πίσω!

ΥΓ2. Τελικά το αμαξάκι που σου έλεγα το φωτογράφισα σήμερα, είναι παλιό FIATάκι δυστυχώς και όχι Mini, και θα στο δείξω σύντομα.

6:40 μ.μ.  
Blogger diki είπε και λάλησε...

ΧΑΧΑΧΑ!!! Πωπω... γέλασα πολύ ρε συ. Για μένα τα οχήματα είναι μαύρα κουτιά: δουλεύουν/δεν δουλεύουν. Μόλις συμβεί το 2ο τρέχω συνεργείο πληρώνω όσο όσο, κλαίω τα λεφτά μου κι ούτε ρωτάω τι είχε. Δεν τα καταλαβαίνω... Και το 206 που είχα παλιά είχε βγάλει ζημιές από την πρώτη μέρα. Ίσως έφταιγε και το τρακάρισμα, αλλά δε ξέρω... ;-) Τώρα πια έχω το παπάκι μου και δίνω 100Ε το μήνα στα συνεργεία. Το 'χω αγοράσει ήδη 2 φορές. :-(

Φιλιά! Περιμένω τα επόμενα 2 κεφάλαια

12:39 μ.μ.  
Blogger eparxiakosaloni είπε και λάλησε...

εγω θελω βολτα :)

ενα ανεκδοτο που μου ειχαν πει :

ποια η διαφορα ενος ΖΑΣΤΑΒΑ και ενος ΖΑΣΤΑΒΑ ΤΟΥΡΜΠΟ?

το ΤΟΥΡΜΠΟ εχει αναπτηρακι στο ταμπλο

οσοι δεν ξερουν δεν καταλαβαινουν αυτ ατα αυτοκινητα

ΥΓ και γω σε ενα τετοιο εμαθα να οδηγω

12:58 μ.μ.  
Blogger An-Lu είπε και λάλησε...

Είμαι σίγουρη πως διαθέτει και τον αυτοματισμό "σύνδρομο του γκαραζιέρη". Δλδ σου βγάζει την πίστη για κάποιο θέμα και μόλις το πας στο συνεργείο, είναι φραγκοπαναγιά και ο γκαραζιέρης λέει κάτι για τις γυναίκες οδηγούς!

3:16 μ.μ.  
Blogger gelial είπε και λάλησε...

σε γενικές γραμμές δηλάδή το αυτοκίνητο είναι διαλυμένο! :)

1:03 π.μ.  
Blogger Trilian είπε και λάλησε...

Allitnil : ευχαριστώ αγαπητή για τα καλά σας λόγια (περάστε να πληρωθείτε αργότερα!)

Unpaiktable : τις είδα τις φωτογραφίες και είναι πολύ γλυκούλι αμαξάκι αλλά το δικό μου ακόμα πάει οπότε το κρατάμε μέχρι νεοτέρας!

Diki : να που υπάρχουν και χειρότερα λοιπόν! Χιχιχι!

Eparxiakosaloni : ευτυχώς που έχω και εσένα και καταλαβαίνεις την κατάσταση γιατί βλέπεις οι άλλοι το έχουν ρίξει στο δούλεμα!

An-Lu : the story of my life… θα τα γράψω και αυτά στο επόμενο κεφάλαιο!!!

Gelial : πρόσεξε πως μιλάς γιατί θα σου χακέψω το Blog και θα βάλω χαλί μουσική Δεληβορία! Χώρια που αν μπεις ποτέ το αμάξι θα σε εκδικηθεί και θα σπρώχνεις!

11:22 π.μ.  
Blogger NOTOS είπε και λάλησε...

Τι να πω και εγώ, καλό κουράγιο και όσο αντέξει!!!

11:42 π.μ.  
Blogger Allitnil είπε και λάλησε...

Που που που που και πότε; Έρχομαι ε! Δεν το ξεχνάω.....

6:33 μ.μ.  
Blogger Θεριό Ανήμερο είπε και λάλησε...

Όταν θα πάρω το δίπλωμα με το καλό (δε θέλω σχόλια) θα πάμε μαζί να πάρουμε αμάξι. Θα γίνεις ο επίσημος σύμβουλός κινητών μου!

9:20 π.μ.  
Blogger Trilian είπε και λάλησε...

Notos : ευχαριστώ για το κουράγιο! χιχι

Allitnil : αμέσως να τρέξεις! Καλά ρε τους φίλους πας να εκμεταλλευτείς;

Θεριό : πάρε εσύ με το καλό το δίπλωμα και εγώ στην διάθεση σου!

11:20 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home